Alicja:) 76 wyśw. 01-02-2024 18:38

ZZ.99 Zadanie z kursu nr 17 Rachunek różniczkowy, monotoniczność



Dobra, mój problem wynika z braku zrozumienia treści zadania, a dokładnie części ,, nie jest rosnąca w żadnym przedziale postaci <a, +∞) dla a <2. 

Nie rozumiem jak może funkcja jednocześnie rosnąc i nie rosnąć w tym samym przedziale jeśli pod a podstawimy np -1 no to przecież przedział <2,+∞) jest w <-1,∞) to jak w tym pierwszym ma rosnąć a w drugim ma być stały lub malejący.

W jaki sposób to skreślone zdanie pomaga nam w ograniczeniu rozwiązań k z (-∞,2> do samego 2, chyba że to skreślone zdanie mówi, że funkcja ta jest nie rosnąca w przedziale (-∞,a> wtedy okej?

Przepraszam, że nie spytałam na kursie myślałam, że jak przejrzę to jeszcze raz to zrozumiem.

Z góry bardzo dziękuje za odpowiedź.


matematyka rachunek różniczkowy monotoniczność Dodaj post do ulubionych Poproś o pomoc
jarosinski 01-02-2024 21:23

Odpowiadam:


1) Nie rozumiem jak może funkcja jednocześnie rosnąc i nie rosnąć w tym samym przedziale jeśli pod a podstawimy np -1 no to przecież przedział <2,+∞) jest w <-1,∞) to jak w tym pierwszym ma rosnąć a w drugim ma być stały lub malejący.


Autor poprzez to chciał napisać, że funkcja ma rosnąc w przedziale <2,+∞) i nie może rosnąć w "szerszym" przedziale. Przedział <2,+∞) zawiera się w <-1,∞) co nie oznacza, że funkcja, która rośnie w przedziale <2,+∞) będzie również rosła w <-1,∞)



2) W jaki sposób to skreślone zdanie pomaga nam w ograniczeniu rozwiązań k z (-∞,2> do samego 2? 

Jest na odwrót. Skreślone zdanie dotyczy odpowiedzi  k (-∞,2>