Czy ktoś może mi wytłumaczyć to zadanie krok po kroku?
Kompletnie nie wiem jak rozwiązać to zadanie, nie rozumiem o co tu konkretnie chodzi, o jakie prawdopodobieństwo. Czy mogłabym prosić o rozwiązanie wraz z wytłumaczeniem?
Arkusz maturalny matematykaw obu przypadkach wyszlo mi rownanie sprzeczne i ze p nalezy do zbioru pustego, natomiast w odp jest p =0? czy nie dostrzegłam bledu w rachunkach?
Hej, moglby mi ktoś wytłumaczyć jak dokończyć to zadanie i jak i po co liczyć granice w -1 i nieskończoności?:)
#rachunekrozniczkowyCzy w odpowiedziach w zad 2 w podpunkcie d nie powinno wyjść m należące do zbioru pustego? W założeniach m należy do całkowitych, a m=(-1/2) nie jest liczbą całkowitą...
Witam, czemu poniższe rozwiązanie jest błędne? Czy błędem jest potęgowanie?zsze
#trygonometriaCześć, czy jeśli w pewnym momencie zadania popełnię błąd obliczeniowy, przez co w kolejnym kroku w kryteriach wartość liczbowa się nie zgadza, ale sposób jest już do samego końca dobry, jak i nie ma już żadnych innych błędów, to dostaję 0 za każdy kolejny krok opisany w kryteriach już do końca, czy dostaje 0 tylko za ten jeden krok?
błąd obliczeniowyCześć, wytłumaczyłby mi ktoś jak obliczyć długość przekątnej trapezu? W odpowiedziach wychodzi pierwiastek 313/2 a tutaj tyle nie wyjdzie. Może to kwestia rysunku, z góry dziękuje za pomoc.
planimetriaCześć! Czy ktoś rozwiązywał to zadanie podobnym sposobem? Nie wiem jak dalej ruszyć :(
Matematyka planimetriaCzy w przypadku tego zadania, gdzie torem ruchu jest linia prosta, poprawne jest rozwiązanie poniżej?
Trochę nie rozumiem, dlaczego ta odpowiedź jest prawidłowa, skoro prędkość którą trzeba nadać ciału, aby okrążało Ziemię musi być równa pierwszej prędkości kosmicznej, zatem dlaczego satelita geostacjonarny nie musi osiągać takiej prędkości? Czy to ma związek z tym, że ciągle "wisi" nad jednym punktem nad Ziemią, więc względem Ziemi się nie porusza?
satelitaWitam, mam takie pytanie czy ja ominąłem jakaś lekcje czy jest to inny sposób wyznaczania równań niż robiliśmy a mianowicie co tu się wogóle dzieje i dlaczego wyznaczamy taki układ równań jakby trzech okręgów oraz jak wyznaczymy tu promień? Obliczymy z tego układu czy z jakiegoś jeszcze innego wzoru?
Okręgihej, w kluczu odpowiedzi jest to troszkę inaczej rozwiązane. i jestem ciekaw czy za moje rozwiązanie dostał bym pełna ilość punktów. Z góry dzięki za odpowiedz.
zadanie domowe parametrCzemu w odpowiedzi jest podane takie ekstremum a mi wychodzi pochodna 3(x-1)(x+1)?
MaturaCzy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak zrobić to zadanie ?
wariacja prawdopodobieństwoMożna to rozwiązać przez zdarzenie przeciwne i wtedy wychodzi poprawny wynik, ale czemu rozwiązanie jak na zdjęciu jest złe?
kombinatorykaCzy ktoś może wyjaśnić jak robić to zadanie od samego początku do końca?
PodzielnośćW jaki sposób wyznaczyć że wysokość to jest 2a(pierwiastek)2.
Wyszła mi inna wysokość niż jest w odpowiedziach przez co reszta zadania trzeba jest zła i nie wiem z czego wynika mój błąd
BłądHejka
czy trzy te kule tego samego koloru rozróżniamy? Bo może wyjsć ze wylosujemy 4 czarne i wtedy co? Mamy c1,c2,c3,? więc jak mamy jedną czarną i reszte jakąś inną? to mamy mozliwosci z trzema różnymi czarnymi kulami?
Cześć, doszedłem do tego momentu i mam zapisane ze współrzędne punktu C(x;5/6x - 5/4). Jak w tym momencie obliczyć x?
arkusz2jak obliczyć to zadanie, jaka jest metoda? Gdzie mogę przećwiczyć takie układy rówanań?
MatematykaJak to zadanie zrobić? W kryteriach pochodna FX podają jako 2x+3 co jest według mnie albo błędem albo czegoś nie zauważam
MatCzy jeden z oporów zastępczych nie powinien być równy 3/2R?
Prąd stałygdzie się znajduje błąd w rozumowaniu w ukazanym problemie?
#zapisWitam. W proponowanym rozwiązaniu napisane jest, że prosta łącząca środki przecinających się okręgów jest prostopadła do cięciwy wyznaczonej przez punkty przecięcia się tych okręgów. Chciałbym zapytać, skąd wynika ta zależność?
Matematyka matura CKEDlaczego w rozwiązaniu tego zadania zakładamy identyczne natężenie prądu w dwóch przypadkach połączenia?
Czy rozpatrując połączenie szeregowe żarówek natężenie nie powinno być równe U/2R, a równoległe 2U/R?
Obliczając w ten sposób stosunek P1/P2 wynosiłby 1/4.
P1= 1/2U * U/2R, P2=U*U/R-natężenie prądu w gałęzi jest połową natężenia całkowitego
P1/P2=1/4
Rozwiązywałem podobne zadanie z tegorocznej matury próbnej i wynikiem była właśnie 1/4.
Proszę o wytłumaczenie
Jak należałoby zabrać się do zadania 2014G.13 chcąc udowodnić nierówność za pomocą pochodnej?
Dowodzenie nierównościPo wpisaniu powyzszego rownania do geogebry nie otrzymuje 2/5. Czy moge poprosic o naprowadzenie gdzie robie blad?
Moglby mi ktoś pokazać jak rozwiązać to zadanie, bo gdzieś w obliczeniach robię błąd?:)
#arkuszeCzemu nie wychodzi mi dobrze to zadanie? Widziałam jedno rozwiązanie na internecie, które mówiło żeby zrobić podstawę jako 5+2x i potem Pitagoras, zrobiłam podobnie tylko wykorzystałam zależność dla trapezu równoramiennego. Co zrobiłam zle?
MaturaCzy była inna opcja rozwiązania tego zadania niż sposób podany w filmiku, choćby jakoś pokombinowanie z delta po rozbiciu na 2 przypadki czy cokolwiek innego czy nie bardzo?
Matematyka zadanieNie mogłam rozwiązać poprawnie zadania, sprawdziłam rozwiązanie na popularnych portalu i okazało się, że w zadaniu 4.109. liczymy omegę silnią 10!/2!8! a w zadaniu 4.110. Liczmy omegę „normalny sposobem” 10 x 9. Dlaczego w zadaniu 4.109 nie możemy policzyć omegi jako 10 x 9? Czym te zadania się różnią, że liczmy omegę inaczej?
#Matematyka #kurczab; #matematyka4skąd w tym zadaniu wzięły się końcowe nierówności tzn te (-k^3 - 12k^2 = 24k itd..)?
matematyka rozszerzona parametr1) Skad wiadomo, ze P(A) + P(B) - P( A iloczyn B ) =< 1, bo zapis ten oznacza, ze suma P( A U B) =<1, wiec jaka jest pewnosc, ze sa to wydarzenia zalezene od siebie
2) Kiedy dwa zdarzenia sumuja sie do omegi ? - tak na logike, to wydaje mi sie, ze wtedy, gdy sa niezalezne od siebie, ale w jaki sposob to ustalic
Na podstawie polecenia ustalilem, ze dziedzina musi byc tak, ze :
(x1 + 3)^2 < 4 ==> x1 nalezy od -5 do -1
Oraz na podstawie rysunku przyjalem, ze x1 znajduje sie z po lewej stronie -3, wiec x1 < -3 i wychodzi, ze x1 nalezy od -5 do -3
Gdzie popelniam blad przy ustalaniu dziedziny ( jakbym zalozyl, ze x1 > -3, to wtedy dziedzina sie zgadza, ale czemu moje zalozenie mialoby byc bledne ) ?
Obliczam pole podstawy z wzoru herona i wychodzi inny niż powinien. Jak się zabrać za to zadanie?
ostrosłupJak dokończyć ten przykład? Proszę o rozpisanie :)
matematyka ciągi logarytmyNie rozumiem, dlaczego rysunek do zadania powinien wyglądać w ten sposób:
Dlaczego nie można go tak narysować?:
Co mam zrobić z tym nawiasem w kwadracie w przedziale x€(-2,2) bo w przedziale jest -2 które jest jedną z opcji kwadratu i nie wiem czy mam dawać minusa czy nie
Matematyka kurs maturalny praca domowaJaki jest inny sposób obliczenia DE, niż odjęcie odcinków DC od CE, gdzie:
CE to połowa przyprostokątnej;
CE z tw Pitagorasa dla AED, gdzie AE wysokością wyliczoną ze wzorów na pole.
Znacie inny sposób?
Cześć, czy to jest dobrze rozwiązane? W odpowiedziach jest inna odpowiedź, natomiast różnie można rozumieć "najprostsza postać".
Oraz skąd wziąć ograniczenie miary alfa?
Inna odpowiedź błądJak wykonać zadanie 2010/2011 I 5
Matematyka olimpiada rozszerzenieCzy to zadanie mogło by pojawić się na maturze w tym roku? Jeśli tak to proszę o wytłumaczenie.
FizykaMam problem z wyprowadzeniem tych dwóch wzorów zaznaczonych na czerwono, wogole nwm od czego zacząć. Byłabym wdzięczna za pomoc:)
Matematyka wzory Viete'aCzy ktoś pokaże jak to rozwiązać nie rozumiem czemu powinna wyjśc odpowiedź <0, + niesk.)
Wartość bezwzględnaWyszło mi ze mamy sumę dwóch liczb nieujemnych i liczby dodatniej, pomógł by mi ktoś znaleźć błąd ?
MatematykaW zadaniu jest |9-x²| widzialam u kogoś ze zamienił to na |x²-9| No i spoko bo tak można ale jak chcialam zrobic zadanie bez zamiany to mi nie wychodziło to po pierwsze. A po drugie wychodziły mi inne wyniki w zależności od tego czy domknęłam dany przedział czy nie a przecież to wszystko jedno który domkne a który otworze byleby liczba wchodziła w zakres. Pomoze ktos?:))
Mimo kilku prób nie radzę sobie z tym zadaniem. Mógłby ktoś podesłać rozwiązanie?
matematyka prawdopodobieństwo arkuszHejka Strategia którą wybrałam do tego zadania wydaje mi się ok jednak wychodzą mi kosmiczne wyniki. Co tu nie gra? Czy ma ktoś pomysł? Dzięki :)
"dowolne dwie nie są takie same" - jak to rozumieć ?
problem jest w tym, że najczęściej nie rozumiem polecenia(nie wiem jak wygląda sytuacja), a nie że nie umiem wyliczyć...
I o co chodzi z tymi częściami?
Czy pokaże ktoś jak zrobił to zadanie? Cały czas wychodzi mi zly wynik :((
prawdopodobieństwo arkuszDlaczego mnożymy przez siebie ilość możliwości na ile mogą usiać chcący jechać przodem do kierunku jazdy przez tych co chcą tyłem? dlaczego nie wystarczy tylko dodać tych wartości?
Kłaczkow prawdopodobieństwoJeden warunek rozumiem że delta = 0 i f(-3) != 0,
ale nie rozumiem dlaczego drugi warunek jest delta> 0 i f(3)=0
6.134Jeśli w podpunkcie d) zakładamy że parametr m należy do całkowitych to dlaczego uznajemy za wynik -0,5?
W podpunkcie e) mamy dokładnie taka sytuację tyle że tam nam wychodzi -2 i 16/3 ale wynik 16/3 już odrzucamy właśnie przez to, że nie należy do całkowitych.
Z góry dziękuję za wytłumaczenie.
Matematyka wielomiany Zadanie 2 e) d)Dlaczego sprawność obliczamy mając Wg a nie samo W ( z tego co pamiętam w to praca użyteczna a Wg chyba nie zawsze jest praca użyteczna czy jak go wygląda?)
FizCzy mogłabym prosić o pełne rozwiązanie tego zadania?
Arkusz maturalny matematykakompletnie nie wiem jak zrobić te zadania czy ktoś by mógł pomóc i może też wie gdzie znajdę wytłumaczoną jednokładność
arkuszCzy da się zrobić to zadanie traktując ab²+4a-ba²-4b jako funkcję kwadratową i używając delty?
(Innym sposobem wiem jak zrobić, zastanawiam się po prostu nad konkretnym z deltą)
Matematyka